Miss you Corris

Cornelia var sjuk idag :/ (se inlägg nedan) Hoppas hon kommer imorgon.
Okej, nu ska jag tråka ut den som läser med lite lång tråkig text, haha. Nejdå.
Läs om du är tillräckligt mogen x)

Såhär tycker jag. Man föds med moral, alla föds goda. Bibeln skapade inte etik och moral! De människor som är väldigt religösa skulle inte få för sig att gå och mörda människor om deras tro blev ifråntagen. Och de tio budorden? Visst är det bra med lite goda ord att följa, men vem fattar inte att det är dåligt att mörda, liksom (?)
Jag tror att det är bra att det finns religioner för att ge människor svar och mening, men jag tror även att religionerna kan missleda människor. Tips... Följ din inre moral och det du vet är rätt och fel, inte en bok skriven av någon gubbe för 1900 år sedan...

Dock har jag inget emot troende, just to be clear you know?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0